Arşiv

Erkek Parfümleri | For Him

Diesel’in mottosu sanki;

“Canlandırmak bizim işimiz.”

Her bir reklamları böyle ben ne yapayım. Fuel for Life’ı, laf aramızda kullandığım zamanlarda benim de böyle laflar etmişliğim var, fazlasıyla canlı ve insana hareket getiren esanslara sahip parfüm. Bu da Fuel for Life erkek versiyonunun yeni kokusunun reklamı. Adam açık açık soruyor işte;

“Are you alive?”

Hatun kişi de aksini düşünüyordu ki sanırım işini gücünü bırakıp “yaşamaya” yelken açıyor. Bla bla bla..

Uzun aradan dolayı özürlerimi kabul edin.

Gündüz kullanmaya uygun parfümler, gece kullanıma uygun parfümler, sporda kullanılacaklar, romantik ortamlara gidenler vs vs.. Denizi hatırlatanlar, ormanı hatırlatanlar, çocukluğumuzu, lüksü hatırlatanlar.. Parfümlerle ilgili detaylar bunlar ve niceleri..

Oyunu ilk kim başlattı bilmiyorum ama Bond No.9‘u hatırlıyorum. New York’a ait mekanları parfümlerine isim olarak veren marka.. Brooklyn, Central Park, Chinatown, Fashion Avenue, New Haarlem gibi parfümleri var markanın. Sonra duyduğum ise Honore des Pres parfümlerinin I Love NY adıyla çıkardığı üç adet parfüm. Bir diğeri de yaklaşık 3-4 ay önce haberdar olduğum parfüm serisi olan The Scent of Departure koleksiyonu. Bu koleksiyonda ise dünyanın en gözde şehirlerine ait kokular var. İstanbul, Milano, Paris gibi.. Evet, bu parfümlerden hep haberdar idim ve yazmaya üşendim, kızın bana :)

Ama bu yazıya konu olan United Scent of America adıyla çıkan 5 adet parfümden haberdar olduğum bu sabah itibariyle “Kızım bırak üşengeçliği, yaz hemen!” dedim ve yazıyorum.

Samantha ve Sasha isimli iki kızcağızın el birliği ile meydana gelmiş parfümler bunlar. Neyden mi bahsediyorum? Florida, California, New York, New Jersey ve Texas parfümlerinden bahsediyorum. Parfümlerini çıkardıkları sırada yaptıkları bir basın açıklamasında şöyle demişler;

“Herkeste, bir yerden gelen bir aidiyet duygusu vardır ve bu duygu bir yerde eve çağırır. United Scents of America,  Amerika Birleşik Devletleri’nde tek tek nostalji uyandırmak içindir.”

(doğru çevirdiğimi umuyorum :) )

Öncelikle belirtelim, her şişe 1.7 oz. (50 ml.) ve kadına özel yada erkeğe özel kokular değil, hepsi unisex koku. Amerikalı’nın nostalji niyetiyle tüketeceği parfümleri Amerika’lı olmayanlar neden tüketsin demeyin. Gittiniz Texas’a, dönerken hediye alacaksınız. Silah getirmeniz aşırı kabul edilebilir, ne yapacaksınız? Texas isimli parfümü alacaksınız misal :) Ya da New York’dan dönüşte parfümlere meraklı bir arkadaşınıza (özellikle sizden bir hatıra-hediye bekliyorsa) üzerinde I Love NY yazan bir kupadan daha farklı bir hediye olabilir New York isimli parfüm, bence.

Kısa kısa anlatalım bu 5 şehrin parfümlerinin kokusu neye benziyormuş.

CALIFORNIA

Taze hindistan cevizi, vanilya çekirdeği, okaliptüs ve bronzlaştırıcı losyon gibi koktuğunu söylüyorlar. California güneşinden ilhamla böyle bir koku yaptıklarını düşünüyorum. Vanilya ile yumuşak bir parfüm havası sağlamış olabilirler. Diğer bileşenlerle ise sıcak, taze ve temiz bir hava estirmişler.

FLORIDA

Alt notalarında sandal ağacı, beyaz misk, turunçgil ve portakal çiçeği yağı olan parfümün kalp notasında yasemin, menekşe, gül ve kavun var. Üst notayı süsleyenler ise taze ozon, florida portakalı ve greyfurdu, okyanus esintisi. Tüm taze ve fresh bileşenlerin arasına en alt notaya serpiştirilmiş miskle birlikte hafif bir derinlik ve sandal ağacı ile de unisex hava katıldığını düşünüyorum.

NEW JERSEY

New Jersey denince aklıma How I Met Your Mother dizisinde her fırsatta yerilen, dalga geçilen bir şehir geliyor :) Yanılmıyorsam House MD dizisi de New Jersey’de geçiyordu. Parfümün alt notasında vanilya, paçuli, şeftali var. Orta kalp notayı pamuk şekeri, karamel ve hindistan cevizine ayırmışlar ve sıkı durun üst notada taze tereyağlı patlamış mısır var :) Parfüm içeriğinde şeftali dışındaki tüm bileşenler ağır, kalıcı, vurucu, sıcak parfümlerin vazgeçilmezleri. New Jersey’de hepsini birleştirmişler ve şişe içinde görülen koyu renkli parfümün hikmeti de bu. Aklınızda bulunsun bir parfüm bu denli koyu renkli ise illaki biraz ağır, sıcak ve kalıcı bir kokudur.

NEW YORK

İşte benim şehrime geldik.. Üst notalarında elma, kavun, menekşe, limon kabuğu rendesi, siklamen ve gül ağacı kokuları var. Yani bu demektir ki bir fıs New York; ilk önce meyveler ve çiçekler geçidi demek. Enerji, tazelik, heyacan karmaşası. Yani güzel bir karmaşa :) Fakat aynen New York gibi kalbinde yaseminin kadınsılığını, zambağın farklılığını ve fesleğenin unutulmazlığını saklayan bu parfümü ben nasıl merak etmeyeyim dostlar?? Evet kalp notaları bunlardı parfümün. Şaşırtıcı şekilde alt notaları da fazla sakin tutmuşlar. Kivi ve şeftali var alt notalarda.

TEXAS

Kırmızı yakut, kırmızı sedir, beyaz misk, sedir yaprağı ve amberin birleşimden Texas yapmışlar bu kızlar. Amber hariç diğer tüm bileşenler erkek kokusu bileşenleri. Unisex bir koku da olsa tahminime göre en erkeksi koku budur aralarında.

Evet efendim, Türkiye’de satışına rastlayacağımızı ummadığım parfümler bunlar. Online satışları şurdaki ve burdaki adresten var. Türkiye’ye gönderimleri var mıdır bilmem.. Varsa bile pek güzide gümrük kanunumuz sayesinde ülkeye posta yoluyla bu parfümleri sokamayız. İllaki istiyorsanız ya Amerika’ya gitmiş bir tanıdığınıza şu linkteki mağazalardan birinden aldıracaksınız veya yurt dışında yaşayan bir tanıdığınızın adresine şurdaki online mağazadan sipariş verdirip o tanıdığınızın Türkiye’ye gelmesini bekleyeceksiniz. Fiyatları 58 dolarmış.

Bu blogta Viktor & Rolf birkaç kez konuk olmuştu. Tahminlerimin aksine kadın okuyuculardan çok erkek okuyuculardan mesaj alıyorum. O da “erkek parfümlerine de ağırlık vermelisin..” şeklinde.

Ben parfümeriye gittiğimde “Yeni ne var?” sorusunu sormaktansa merak ettiğim parfümün adını söyleyerek “Geldi mi?” demeyi seviyorum. 2012’nin ilk çeyreğinde, Mart ayı gibi piyasaya çıkacak olan Spicebomb umarım Türkiye’ye gelmekte gecikmez.

Viktor & Rolf’un Flowerbomb’ını hatırlıyorsunuzdur. Aslına bakarsanız bomba benzetmesini daha çok hak eden, üzerine daha çok yakışan erkek kategorisinde görmek beni mutlu etti. Evet çiçek patlamasını anımsatan kadın versiyonu güzeldi fakat bir erkek parfümüne daha çok yakıştığını söyleyebiliriz bombanın değil mi?

Üst notalar; bergamot, greyfurt, pembe biber

Kalp notalar; safran, paprika, tarçın

Alt notalar; vetiver, deri, tütün

Parfümün açılışına baktığımızda canlı-enerjik-sıcak duyguyu veren bildik bir erkek kokusu gibi başlayacağını tahmin ediyorum. Patlamayı burdan yakalasa da orta notalar ve kapanıştaki vetiver ve tütün Spicebomb’un her erkek tarafından her zaman giyilemeyecek bir parfüm olacağı sinyalini veriyor. Gerçi piyasaya çıktığında göreceğiz ama bana öyle geliyorki Viktor & Rolf evinin bu yeni üyesi kış aylarına daha çok yakışacak bir koku olacak.

Odunsu ve oryantal notaları barından Spicebomb, Olivier Polge tarafından oluşturulmuş. Parfümün şişesi Fabien Baron tarafından stilize edilmiş, reklam yüzü ise ’89 doğumlu ünlü Amerikan model Sean O’pry.

Viktor & Rolf ikilisi parfüm için “Dışa dönük ve açık sözlü bir parfüm istedik” dedikleri için olsa gerek reklamda “I don’t care..” cümlesini duyuyoruz yalnızca nerdeyse… Aslında kadın cinsinin en nefret ettiği erkek tipini canlandırıverdim birden kafamda.. Neyse, konu bu değil :)

“We were jealous of all the women who had Flowerbomb, and we wanted to have our own bomb,”

Viktor Horsting & Rolf Snoeren

Ekim sezonu Avon kataloğu geldi elime. Bir de bu katalogta sunumu yapılan yeni parfümün numunesi. Avon, tasarımcılarla çalıştığı parfümlere daha bir özen verir kampanyalarında. Burada da Christian Lacroix’nın Nuit isimli parfümüne en azından numune sunumu bazında özen göstermiş. Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz numuneye, özel bir kelebek giydirmesi yapılmış.

Her neyse… Avon sanırım 1-2 yıl olmuştur Christian Lacroix’a ile çalışmaya başlayalı. Aynı şişe tasarımı ama kırmızı bir şişe vardı ve parfümün adı Rouge’du. Biraz peşin konuşacağım ama kesinlikle o çok daha sıradışı bir parfümdü. Kadın için olandan bahsediyorum, onu da belirteyim.

Nuit’e gelirsek, fransızcada gece olduğunu hatırlatmakla başlamak istiyorum. Zaten koku da kapalı. Aynı gece gibi. Çiçeklerle başlayan ama amber ve miskin kuşatmasıyla devam eden koku geceyi andırmıyor diyemeyiz.

Pembe şakayıkla açılan parfüm sümbülteberle dağılmaya devam edip miskle son noktayı koyuyor. Aslına bakarsanız sıcak bir çiçek kokusu bekledim notalarına bakınca. Amma velakin miskin yoğunluğu, oranı sanıyorum fazla olduğundan ciddi derecede örtmüş çiçekleri. Yaklaşık 1 saat içinde misk yoğunlukta sıcak bir çiçekli parfüme dönüşen Nuit yaklaşan soğuk havalar ve kış ayları için sıcak ve yumuşak bir tercih olabilir.

Biraz dumanlı ve misk içeren kokuları seviyorsanız bir Avon temsilcisinden tester isteyin, deneyin. Ama az buçuk parfüm zevkime güvenmeye başladıysanız ve bana soracak olursanız “Leyla sen bunu satın alacak mısın, alır mısın?” diye, size verecek cevabım “Hayır” dır. Belki de esmer bir ten denemeli. Beyaz ten kokusu değil. Ayrıca parfüm 2-3 saat sonunda ilk kokladığımda aldığım güzel içeriğinden tamamen koptu benim tenimde. Hayal kırıklığı yaşadım.

FOR HIM’e gelecek olursak,

Tecrübelerim bana söylüyor ki her-him olarak çift çıkarılmış parfümlerde biri idare eder/ kötü kategorisindeyse diğeri mutlaka çok güzel olur. Tommy Hilfiger’ın Loud aklıma ilk gelen çift parfüm mesela. Kadını ne kadar vasat ise erkek versiyonu o kadar süperdi. Ne diyeceğimi anladınız sanırım. Burda da o durum mevcut. Denediğim tester içimi açtı. Odunsu notaların gururlu tarafını tütünün rahata kavuşturduğu bir koku olmuş Nuit’in erkek versiyonu. İçeriğindeki siyah menekşe ise aldığınız değişik bir aroma da mevcutki kalıcılığı da fena değil.

Yani bu yazıdan çıkarılacak sonuç, kadın için olanı tercih etmem ama erkek için olanı denemelisiniz diyorum.

Geçenlerde Jean Paul Gaultier’in piyasaya yeni çıkacak erkek parfümü Kokorico’dan bahsetmiştim hatırlarsanız. Reklam çekimlerine yer vermiştim o yazıda. Şimdi herşey tamam olmuş ve reklamın tamamını yayınlamışlar. İşte buyrun Kokorico’nun reklamı.

Parfüm seven insanların bunu sevmesindeki ufak nedenlerden, çekici unsurlardan biri de şişelerdir. Kokorico’nun şişesini sevdiğimi söylemiştim. 90’lı yıllarda büyüyenler TRT’deki bir ürünün fabrikada yapılış serüvenini anlatan filmleri hatırlayacaktır. En sevdiklerim hep şişe üreten fabrika filmleriydi. İşte buyrun Kokorico’nun o efsane olacak şişesinin fabrika hazırlanış videosu.

Jean Paul Gaultier markasının yeni erkek parfümü Kokorico. Bu eylül ayında piyasaya çıkacak kokunun ilk 100 şişesi Jean Paul tarafından imzalanmış üstelik…

Şaşırtıcı, dobra, afrodizyak ve enerji dolu olarak tanımladıkları Kokorico’nun reklam yüzü ise Tom Ford başta olmak üzere moda devlerinin vazgeçemediği yüz Jon Kortajarena [ ki bence bu adam insan değil, başka bir şey ] Videoda ise flemenko dansı yapan bir Jon izliyorsunuz. Jon’un ceketindeki siyah tüylerle uyumlu olarak, parfümlerinin imzası haline gelmiş metal kutuları davul olarak kullanan beyaz tüylü kostümleriyle iki kızcağız da var reklamda. Tam reklam çıktığında elbette blogta olacak.

İncir yaprağı, kakao, vetiver ve paçuli ile notaları oluşturulmuş parfüm, erkeği zafer dansı yaptıracak bir havaya sokar düşüncesini hakim kılmaya çalışıyor. Zira bu haute couture tüylü gösteriden başka da bir anlam çıkaramıyoruz doğrusu…

Parfümün şişesi ise çok enteresan. Ön taraftan baktığınızda bir erkek yüzü [ ki bu bence Jean Paul Gaultier’in profili ] , bu yüze ense kısmından baktığınızda ise o bildik Jean Paul Gaultier parfümlerindeki erkek büstü görüntüsü. Şişe koleksiyonerleri için kaçırılmaması gereken bir şişe olduğu kesin.

Aşağıda 2011 yılında yapılan sokak defilesi ve defile ardından Kokorico’nun lansmanının yapıldığı partinin videosu var. Çok hoşuma giden fikirse parfüm tester kartı havasına soktukları siyah tüyler!

Herve Leger’i neredeyse herkes biliyor artık. Modayı takip eden yada en azından moda blogu okuyanlar o meşhur bandaj elbiseyle uzun süredir kendisinden haberdarken şimdi Avoncular diye tabir ettiğimiz kadınlar (yani çok çok büyük bir kesim) sayesinde neredeyse tüm kadınlar tanıyor kendisini. TV reklamlarını da gördük ve tanıyoruz artık.

Herve_Leger_Runway_Spring

Bırakın cazibe tüm benliğinizi sarsın derken hem elbiseye hem parfüme gönderme yapılmış ya ben buna bayıldım asıl. Avon parfümleri hakkında fikrimi daha önce söylemiştim. Elimde minik bir şişe testeri olan Herve Leger Femme EDP için kötü konuşamayacağım doğrusu.. Pudramsı, sıcak ve nazik bir koku. Sizi sardığı kesin. Sarıyor ama rahatsız etmiyor. Egzotik çiçeklere eşlik eden odunsu notalar yumuşaklık kazandırmış parfüme. Kimileri alacağı çiçek kokusundan eğlence bile duyabilir yani.. Sıcaklarda kullanımının doğru olmayacağını düşünüyorum ben yine de.. Nazik bir koku olsa bile.. Kullanacağım 3-5 Avon parfümünden biri Herve Leger Femme EDT. Erkek versiyonu olan Herve Leger Homme EDP için bir yorum yapmam mümkün değil zira katalogtaki koku birşeyler yazmam için yetersiz. Testerı da elimde yok malasef.

herve-leger-femme-homme

Elbise güzel, parfüm güzel. Daha ne olsun?

  • 4 Ekim 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.
%d blogcu bunu beğendi: