Nuit for Her & Him by Christian Lacroix

Ekim sezonu Avon kataloğu geldi elime. Bir de bu katalogta sunumu yapılan yeni parfümün numunesi. Avon, tasarımcılarla çalıştığı parfümlere daha bir özen verir kampanyalarında. Burada da Christian Lacroix’nın Nuit isimli parfümüne en azından numune sunumu bazında özen göstermiş. Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz numuneye, özel bir kelebek giydirmesi yapılmış.

Her neyse… Avon sanırım 1-2 yıl olmuştur Christian Lacroix’a ile çalışmaya başlayalı. Aynı şişe tasarımı ama kırmızı bir şişe vardı ve parfümün adı Rouge’du. Biraz peşin konuşacağım ama kesinlikle o çok daha sıradışı bir parfümdü. Kadın için olandan bahsediyorum, onu da belirteyim.

Nuit’e gelirsek, fransızcada gece olduğunu hatırlatmakla başlamak istiyorum. Zaten koku da kapalı. Aynı gece gibi. Çiçeklerle başlayan ama amber ve miskin kuşatmasıyla devam eden koku geceyi andırmıyor diyemeyiz.

Pembe şakayıkla açılan parfüm sümbülteberle dağılmaya devam edip miskle son noktayı koyuyor. Aslına bakarsanız sıcak bir çiçek kokusu bekledim notalarına bakınca. Amma velakin miskin yoğunluğu, oranı sanıyorum fazla olduğundan ciddi derecede örtmüş çiçekleri. Yaklaşık 1 saat içinde misk yoğunlukta sıcak bir çiçekli parfüme dönüşen Nuit yaklaşan soğuk havalar ve kış ayları için sıcak ve yumuşak bir tercih olabilir.

Biraz dumanlı ve misk içeren kokuları seviyorsanız bir Avon temsilcisinden tester isteyin, deneyin. Ama az buçuk parfüm zevkime güvenmeye başladıysanız ve bana soracak olursanız “Leyla sen bunu satın alacak mısın, alır mısın?” diye, size verecek cevabım “Hayır” dır. Belki de esmer bir ten denemeli. Beyaz ten kokusu değil. Ayrıca parfüm 2-3 saat sonunda ilk kokladığımda aldığım güzel içeriğinden tamamen koptu benim tenimde. Hayal kırıklığı yaşadım.

FOR HIM’e gelecek olursak,

Tecrübelerim bana söylüyor ki her-him olarak çift çıkarılmış parfümlerde biri idare eder/ kötü kategorisindeyse diğeri mutlaka çok güzel olur. Tommy Hilfiger’ın Loud aklıma ilk gelen çift parfüm mesela. Kadını ne kadar vasat ise erkek versiyonu o kadar süperdi. Ne diyeceğimi anladınız sanırım. Burda da o durum mevcut. Denediğim tester içimi açtı. Odunsu notaların gururlu tarafını tütünün rahata kavuşturduğu bir koku olmuş Nuit’in erkek versiyonu. İçeriğindeki siyah menekşe ise aldığınız değişik bir aroma da mevcutki kalıcılığı da fena değil.

Yani bu yazıdan çıkarılacak sonuç, kadın için olanı tercih etmem ama erkek için olanı denemelisiniz diyorum.

Yorum ||| Comment

