Narciso Rodriguez for Her by Narciso Rodriguez | EDT & EDP Farkı

Hani olur ya dergilerde yada bazı internet sitelerinde testler.. Can sıkıntısında denk gelirse nadiren çözerim, eğlenirim :) Bir keresinde “Sizin parfümünüz hangisi?” gibisinden bir test çözmüştüm. Testin sonucunda çok severek kullandığım Chanel – Chance başta olmak üzere kullandığım diğer birkaç parfüm de çıkınca oldukça şaşırmış ve test sonucu çıkıp da hiç denemediğim diğer parfümleri de “Bi ara kokularına bakmalıyım..” diye not etmiştim. Narciso Rodriguez For Her de bunlardan biri.

Bu bayramda Çiğli Kipa’daki Boyner’de deneme fırsatı buldum parfümü. O koskoca parfüm dolu duvara yanaştığımda görevliye istediğim parfümü söyleyince bana pembe şişeli EDP’yi denetti. Biraz hayal kırıklığı yaşadığımı söylemeliyim. O pembe soft şişeden baskın bir koku elbette beklemiyordum ama köşeli şişelerin genelinde bir karakter mevcuttur ve soft izlenimi verse de renginden dolayı bu kadar silik olacağını tahmin etmemiştim. Suratsız ifademi okumuş olan görevli “Bir de EDT’yi deneyin isterseniz…” deyince şaşırdım çünkü bir parfümün EDT-EDP şişelerinde çoğunlukla EDP (Eau De Parfum) olanlar daha yoğun olduğundan koyu renkli şişelerle temsil edilir. Ama burda durum farklıydı ve EDT (Eau De Toilette) yani parfüm özünü daha az içeren koku koyu renk şişeydi.

“EDP’si böyle cılızsa EDT’si kim bilir nasıldır?”

diye içimden geçirerek bileğimi uzattım görevliye ve ikinci bir yanılma anı daha yaşadım. Böyle net, böyle kaliteli bir koku beklemiyordum doğrusu. Satıcı bayanla aramızda bir EDP-EDT muhabbeti başladı, neden şaşırdığımı ifade ettim.

“Evet, Narciso Rodriguez for Her de bu fark var ama 1-2 saat içinde göreceksiniz silik bulduğunuz EDP daha baskın olacak.”

dedi.

Sonuç?

Yanıldı. Yaklaşık yarım saat sonra yerinde yeller esen, güya EDP olan pembe şişe kokusuna karşın bir sonraki sabaha kadar (defalarca el yıkama ve 2 duş üstüne) bileğimde kokusu net şekilde kalan siyah EDT kokusu beni 3. kez şaşırttı. Hatta şurada da tweetlemişim, şimdi hatırladım.

Üşenmedim google’da bu iki parfüm üzerine azcık araştırma yaptım ve gördüm ki sırf bana böyle gelmemiş (çünkü koku kişiye özel değişkenlik gösterebilir). Genel kanı EDT’nin EDP’sinden çok daha baskın, aynı zamanda farklı ve kaliteli koktuğu For Her’ün.

Pekiii… Neler varmış modacı Narciso Rodriguez’in bu ilk parfümünün bileşiminde bir bakalım. Sevemediğim pembe şişe, yani EDP’si hafif ve silik çiçek kokuları içeriyor bunu kısa keseceğim. Bahsedeceğim detaylar siyah şişe olan EDT’nin. Ya da aslında, bana kızmazsanız parfümü çok çok güzel ve aynen anlatan derinmor.com‘un tanımını buraya kopyalamak istiyorum.

Yetenekli modacı Narciso Rodriguez parfümünü, ona ilham verdikleri için sevgi ve minnetle tüm kadınlara armağan ediyor.

For her’ün kaynağında modacının tıpkı bir madalyon gibi taşıdığı, yağ formunda bir tür misk yer alıyor. Mısır miski parfümden öte bir çekiciliğe sahip, sıcak, ipeksi bir yağ. Misk parfümün tam kalbinde bir nabız gibi atarak, güneş tarafından öpülmüş sıcak bir teni ve bir bulutun sarmalayan yumuşaklığını hatırlatan notalardan oluşuyor.

Çiçek balı nabzı portakal çiçeği ve osmanthusla ferahlatılmış sıcak miski açığa çıkarıyor. Amber ışığı nabzı ile misk, yumuşaklığın daha soyut bir yorumu olarak karşımıza çıkıyor. Son olarak ağaçsı nabız miskin sezgisel ve şehvetli boyutunu açığa çıkarıyor.

Her anıyla kalite kokan ve zaman geçtikçe değişime uğramayan For Her aklınıza gelirse mutlaka denemenizi tavsiye ettiğim özel ve farklı bir koku, ama elbette siyah şişe olan EDT.

5 comments
  1. EDT ve EDP diye iki ayrı kısaltma olduğunu bilmiyordum doğrusu.Sanki gözüm hep aynısını görüyordu.Bundan böyle ikisini fark edebileceğim. Her iki kokuyu da merak ettim. Mutlaka bir parfümeride denemeliyim!

  2. Evet Tuğba’cım. Parfüm deyip geçiyoruz ama aslında tüm parfüm bildiklerimiz (ki ben bu yüzden koku demeye gayret ediyorum) parfüm değil. Alıntılamak gerekirse;

    Parfume: Gerçek parfümdür. İçindeki parfüm miktarı %40’tır.
    Eau De Parfume: İçindeki parfüm miktarı %15’tir. Eau De Toilette’e göre daha kalıcıdır.
    Eau De Toilette: İçindeki parfüm miktarı %4’tür.
    Eau De Cologne: İçindeki parfüm miktarı %1’dir.

    EDC çoğunlukla erkek kokularında rastlanır yalnız.. Dökme şişelerdir, after shave misali düşünebiliriz. Bazen EDP’ler öyle baskın olabilirki çok sevdiğimiz bir kokunun EDP’sini koklamak dahi istemeyebiliriz.

  3. Bundan böyle parfüm derken daha dikkatli olacağım. Koku demek daha doğru olacak :)Güzel bilgiler ;)

  4. Basak said:

    Bende edp olanı var,çok seviyorum,son zamanlarda en beğendiğim musky parfüm bu,fakat çok kalıcı değil,ve silliagı da çok yüksek değil,gün içinde defalarca tazelemek gerekiyor,bu durum çoğu Chanel veya Diorlarda geçerli değil mesela,sabah evden çıkarken bir Chanel sıktığımda akşam bile kokuyu hissedebiliyorum,sen ne düşünüyorsun bu konuda?

    • Bak sen de aynı şeyi düşünmüşsün. Yazıda da belirttiğim şey, EDP hiç kalıcı değil, silik bir koku. Ama EDT’si öyle değil bunun. Dior ve Chanel parfümler için aynen senin gibi düşünüyorum. Chanel Chance kullanmış biri olarak diyebilirimki kıyafetten haftalarca çıkmıyor. Aynen tende de 1 gün olduğu gibi kalıyor.

Yorum ||| Comment

