J’adore by Christian Dior

Uzun zamandır yazmayı istediğim bir parfüm J’adore yani Aşk Türkçe karşılığı. Ama hakkında bildiğim ne varsa anlatmak istediğimden ve bu biraz uzun süreceğinden ertelemek zorunda kaldım. Yazı size diğer parfüm yazılarından biraz uzun gelebilir. Bilmelisinizki tüm yazı bir bütündür. Tasarımcısının sözlerinden, parfüm şişesine, reklam filmindeki repliklere kadar..

charlize_theron_jadore_dior

Dior evinden çıkıp da sadece kadınları değil erkekleri de memnun etmeyen ne var, ben bilemiyorum. Aslına bakarsanız bunun cevabının “Öyle birşeyin varlığından söz edilemez.” olduğunu bile bile de söylüyorum bunu.

Dior evinde kendini bulmuş, kendini göstermiş olan John Galliano, Christian Dior’un da manevi oğlu olarak seçtiği bir modacı olarak tarihte yerini almıştır. Dior’a renk getiren bu sıradışı İngiliz modacı gerçek bir dahi olarak kabul edilir. Dahiliğin içine geçmiş bazı kavramlar elbette Galliano için de söylenir. Asi, çılgın, alaycı bir anarşist.. Galliano’nun hayatına ve yaptığı işlere baktığımızda bunlardan parçalar görmek mümkün. Şu an kendi markası da olan Galliano, Dior evinde de kreatif direktörlük yapmaktadır.

John_Galliano_Christian_Dior

John Galliano – Christian Dior

Fransa’da yaşamaya başladığı ve Fransızca’yı öğrendiği ilk dönem Dior’un enerjisi ve canlılığını en iyi anlatan, bu moda evine olan hislerini en iyi şekilde ifade eden kelimenin “J’adore” (aşk) olduğunu söyleyen Galliano, kadının bir buket çiçek olduğunu anlattıkları bu parfüme, niye bu ismi verdiklerini de anlatıyor gibi…

Dior evinin sahibi Christian Dior, parfüm işine de el atmasının sebebini açıklarken enteresan bir ifade kullanıyor. Bir parfüm şişesini açtığında tüm elbiselerinin hayata geldiğini görüyor ve her kadında bunun izinin kalmasını istiyormuş. Yani bir nevi Dior parfümlerini kullanan her kadın Christian’a göre bir Dior elbisesi giymiş sayılıyor. En azından o, bunu hayal ediyor diyebiliriz.

J’adore şişesine baktığımızda kadın vücudunun kıvrımlarını görmek mümkün. Dior’un hali hazırda şıklığına houte couture bir cübbe giydiren John Galliano altın, kristal ve saf şıklığı sunuyor.

jadore_dress_

Parfümün boynunu sarmış gibi görünen altın sarmallar için Galliano “Maasai kadınlarının kolyesi” diyor ama benim bildiğim belli bir yaştan sonra kadınların boynuna takılan ve üstünlük temsil eden bu halkalar Tibet’te yaşayan bir etnik azınlık olan Kayan kabilesi kadınlarına ait. Merak eden Maasai ve Kayan kadınlarını netten araştırıp bana hak verecektir.. Galliano, bi yanlışın var :)

Her neyse.. Konu Galliano’nun hata yaptığı değil elbette. Konu herşeyiyle kadınsı bir parfüm. Şişesi, parlaklığı, kokusu…

1999 yılında François Demachy tarafından yapılan bu parfüm onun deyimiyle bir buket çiçek. Kendisi diyor ki; “Kadından sonra yaratılmış en ilahi şey çiçeklerdir.” Bu adam tam bir Fransız! :)

Francis_Demachy

John Galliano ve Christian Dior’un ruhunu, sofistike ve orjinal tasarımlı şisesinde barındıran J’adore’un notalarına gelince;

Üst nota; ylang ylang

Orta nota; Şam gülü

Alt nota; yasemin

notes_jadore

Yukarıda yazdığım notalar parfüm notalarında en baskın olanlar. Bunlar dışında manolya, sarmaşık, Afrika orkidesi, böğürtlen miski ve Şam eriği de parfümde yerini alır.

Komor adalarında yetiştirilen ylang ylang çiçeklerinin özleri parfümcü tarafından bu parfümde bir numara olarak kullanılmıştır. Zarafet, hacim ve özgünlük katan ylang ylang özleri J’adore’un üst notası olarak parfümde yerini alır. Üst nota olmasına rağmen, hemen uçan notalar değil J’adore’da. Parfümün orta ve alt notalarına geçtiğinizde bile hala buram buram alabildiğiniz bir üst notaya sahip J’adore.

Parfümün kalp notası olarak Türkiye ve Bulgaristan’dan özel toplanan güller kullanışmıştır. Özetle J’adore kalbinde gül vardır…

En uzun süre parfümde kalan nota ise birçok kadın parfümünde kullanılan yasemin. Bir nevi kadını temsil eden yasemin, J’adore içinde yalnız, mağrur ama sonuna kadar kadınsı bir bileşeni oluşturur.

Dior’un o büyük feminenliğini, eşşiz ve sofistike bir buket gibi sunmuşlar bize bu parfümle. Kadınlara verilen bir ödül gibi..

dior j'adore l'absolu (harpersbazaar jeffwestbrook)

Charlize Theron, J’adore’un reklam yüzü.. Paris’deki Dior evinde çekilen reklam şu ana kadar anlattığım ne varsa özetler nitelikte.

Gold is cold.

Diamonds are dead.

A limousine is a car.

Don’t pretend.

Feel what’s real.

That’s it.

J’adore.

Yani herşey boş, J’adore’la coş :) Rol yapma, gerçeği hisset. (Tabi tam çeviri bu değil şaka bir yana. Altın soğuktur, elmas ölü. Limuzin sedan bir araba.. Rol yapma. Gerçeği hisset. Hepsi bu kadar. J’adore. Tam tercümesi) Chanel’in Chance reklam repliğinden sonra en sevdiğim parfüm reklam repliği bu!

Mükemmel, güçlü ve hep hareket halindeki J’adore kadını için parfümün yan ürünleri de oldukça fazla. Duş jeli, vücut sütü, vücut yağı, deodorant, vücut kremi, sabun ve hatta saç parfümü bile var. O kadar şık bir parfüm ve o kadar şık bir setki; tam çeyizlik! :) Damat adayına evlenmeden önceki alışverişte son bir kazık atmak için ideal bir alışveriş olur doğrusu! :)

jadore_kolaj

Aşağıda sırasıyla J’adore EDP ve J’adore EDT şişeleriyle bu yazının da sonunu getiriyorum. Sorusu olan yorum kısmına yazabilir. Mis gibi bir gün diliyorum!

jadore_chJadore_EDPJadore_EDT

  • 18 Ekim 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.
Reklamlar

Yorum ||| Comment

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: