Oriens by Van Cleef & Arpels

Kokusunu bilmediğim, denemediğim parfümler hakkında yazmayacaktım ama bunun için inanın bekleyemem. Kendisi daha piyasada yok. Türkiye’de olmadığı gibi yurt dışında parfüm-kozmetik satışı yapılan hiçbir sitede de yok. Yalnızca (o da fiyatını merak ettiğim için) çok arayınca Neiman Marcus‘da buldum. Onlar da Türkiye’ye gönderim yapıyorlar mı bilmiyorum, bu konuda bilgi veremeyeceğim.

Evet farkındayım pek esrarengiz bir parfüm yazısı olacak bu :) Ne koku belli ne nerden temin edebileceğimiz ne de tam fiyat.. Aynı markanın Feerie’si de ilk böyle çıkmıştı. Sadece Sevil’de satılıyordu, o da her mağazasında değil.. Şu an bile sadece Sevil satıyor Feerie’yi Türkiye’de. YKM çalışanlarının Van Cleef & Arpels markasından haberleri bile yok.. Çalıştıkları sektörün cahililer yani.. Her neyse.. Van Cleef & Arpels çılgın rakamlara sattığı, çılgın tasarımlara sahip bol elmas ve pırlantalı aksesuarlar üreten bir firma.. Daha önce şuradaki yazımda adı bir saat ile geçmişti.. Ben bu markayı o meşhur yengem sayesinde 13-14 yaşlarında yine bir parfümle tanımıştım. Ki hikayeye hiç girmiyorum sıkılmayın :) O parfümden bahsedeceğimde yazarım.. Kokunun nasıl birşeye benzediğini bilmediğim için sitelerinde yazanlarla yetineceğiniz.. Artık hayal gücünüze bırakıyorum..

 

Üst notalarda; mandarin, frenk üzümü ve ahududu. Orta notalarda; yasemin, nilüfer çiçeği, inci çiçeği, güneş notaları. Alt notalarda; sarı ağaç, paçuli, sandal ağacı, vanilya, amber, pralin. Enteresan dimi? :) Herşey var parfümde. İlk giriş tamamen meyvemsi, ardından gelenler toplu şekilde bir çiçek resmi geçidi yapıyor ve en derinde sıcak ve sakin ağaç kokuları kalıyor, baş döndürücü pralinle.. Ama işte bu seramoniyi nasıl yapmışlar o da kokladığımızda çıkacak :) Parfüm piyasaya 100-50 ve 30 ml. şişelerde aynen aşağıda gördüğünüz şekilde sunulacak.

Birçok parfümün burnu olan Bernard Ellena bize Oriens’i de hediye etti 2010 yılında.. Ben merakla bekliyorum. Ve tahminimce Van Cleef & Arpels’i yalnızca Sevil sattığı için bunu da yalnızca orada bulabileceğiz..

Şişeye gelince.. Marka Van Cleef & Arpels olunca şişede elbette böyle olur.. Ben çok bi söz söylemek istemiyorum aşağıdaki yine aynı marka yüzüğe bakınca başka bir şişe bekleyemezdik öyle değil mi? :) Şişe taşındaki renklenme ışıktan oluyor diye tahmin ediyorum. Taş orjinalinde kahverengi gibi duruyor. Bu arada Naiman Marcus’da parfümün fiyatı ml. sine göre 110-150 dolar arası. Losyonu ise 55 dolar. İyi fiyat. Yani ucuz anlamında değil :)

  • 4 Mayıs 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.
Yorum ||| Comment

