Duende by Jesus Del Pozo

İlk okul 5. sınıftaydım, sene 1993.. Turgut Özal’ın ölüm yılı.. Hiç unutmam, o gün Bostanlı’daki İzmir Büyük Dershane’nin (şu an Ata Koleji) hafta sonu kursundayım, hoca gelmemiş, ders boş. Hayatımda yediğim en güzel ve dolu hamburgeri yapan ve pez şeker stoklarının % 50’sini benim bitirdiğim dershane kantininin taburelerinde oturmuş arkadaşlarla sohbet ediyorduk. Hava sıcak, güneşli.. Güzel bir İzmir günüydü işte.. Kantinci radyodan dinlemiş, sesini açmış haberin. O zaman duyduk Özal ölmüştü. Ben nerden girdimki bu konuya? Konu Özal’ın ölümü değildi halbuki.. Kullandığım ilk gerçek parfümden bahsedecektim. Baştan alıyoruz =) İlk okul 5. sınıftaydım, sene 1993… Blogda da çokça bahsettiğim en büyük dayımın eşi İlknur yengem bana bir parfüm hediye etmişti. O zamanlar daha Almanya’dalar ve yalnızca tatillerde geliyorlar Türkiye’ye. Ona mektuplar yazıyoruz sayfalarca ama aklınız almaz..  Postaneye gitmek, postacının gelmesi, zarfın üzerinde değişik değişik pullar falan.. Ne heyecanlı günlerdi.. Yengeme bir mektupta “Takdir belgesi aldım” diye yazmıştım. O da bana parfüm hediye getirmişti. Şimdi bakıyorum da 11 yaşındaki bir çocuğa deodorant hediye edilir de parfüm hediye edilir mi? Edilmemeli! Neden? Daha 11 yaşındayken beklenti çıtası yükselir o çocuğun. Bu kadar basit… Kim Jesus Del Pozo’nun Duende’sini kullandıktan sonra Belisima kullanır yahut ne bileyim şimdinin yerli parfümlerinin adlarını da pek bilmemki.. Anladınız siz işte =) Duende*; Jesus Del Pozo’nun 1992’de ürettiği ilk parfüm..Gariptir ki yukarıda anlattığım gibi benim de sahip olduğum ilk parfümdür kendisi. Bir İspanyol markası olan Jesus Del Pozo, bu parfüm için bir fransız olan Olivier Cresp ile çalışmış. Oliver aynı yıl Thierry Mugler için Angel, 1996’da Kenzo için  L’eau Par ve 2008 yılında da Carolina Herrera için de CH‘yi üretti. Angel hariç (kokusunu dahi bilmem, garipsemeyin) diğer iki kokuyu bilirim ve çok da severim ki L’eau Par’ı bir dönem severek kullandım. Sanırım Olivier’ın tüm parfümlerini beğenirim gibi geliyor.. Duende’yi tarif ederken temiz, saf, biraz sıcak, sabunumsu bir kokuya sahip olarak tanımlıyorum öncelikle.. Bunda üst notalarındaki bergamot, ıhlamur, mandalina ve kavunun payı büyük elbette.. Fakat daha sonra mimoza, ylang ylang ve yaseminle parfümün kadınsı tarafı ön plana çıkıyorki işte ben bunu her zaman çok seviyorum. Hani koklarsınız kokuyu 1 saniye beklersiniz bir daha koklarsınız bu sefer 2 saniye beklersiniz ve hımmmmm dersiniz =) İşte bu tepkiyi verdiren; genelde orta notalarda kullanılan  ve bence parfümü satın aldıran bitki vs.lerdir. Ne ilk nota ne de son.. Beğeniyi ortaya çıkaran ve satışı gerçekleştiren orta notadır derim ben. Son notada ise son notaların baş tacı sandal ağacı, sedir ağacı ve kekik var.

Parfümü tekrar kullanmaya meylettiren saflığı, hanımlığı (kadınsılığı değil) ve samimiyeti bence. 11-17 yaş aralığımda kullandığım bu parfümü tekrar kullanmak istiyorum ama Türkiye’deki Duende ve ayrıca alışveriş yaptığım strawberry.net deki Duende benim kullandığımdan değil. Kokluyorum burda satılanları kesinlikle alakasız bir koku! Zaten yeşilimsi parfüm.. Halbuki asıl Duende (yada ilk üretilen) açık sarıydı. Bakalım, strawberry’den nasip olurda alırsam test etmiş olurum.. Bilinizki bu anlattığım Duende açık sarı olan, açık yeşil değil.. Gelelim görselliğe.. Kutu ve şişe tasarımcısı Juan Gatti. Daha kutudan başlıyor macera =) Alışılagelmiş kübik bir yapıda değil parfüm kutusu.. Dışında ise “Gizemli bir yeteneğe sahip olan kadının aurası” nı simgeleyen bir çizim bulunmakta. Şişe kapağı da aynı farklılığı simgeyecek şekilde tasarlanmış. Yıllarca unutulmayacak bir şişeye de sahip anlayacağınız. Koleksiyonumun en değerli parçasıdır söylememe gerek yok sanırım =) Yarın buraya şişenin  tarafımdan çekilmiş fotoğrafını da ekleyeceğim.

Koku tarifi? Yukarda bolca anlattım, özetlemek gerekirse saf, temiz, hanım, samimi ve biraz süprizli bir koku.

Hangi zamanlarda kullanalım? Günlük kullanılabilecek bir koku. Hangi zamanlarda kullanmayalım? Açık sarı Duende dediğimi çok sıcak ve bunaltıcı sıcaklarda kullanmayı sevmeyebilirsiniz.

Kalıcılık? Tende kalıcılığı 1 gün sürüyor. Kıyafette ise 3-4 gün.

* duende: gizemli yetenekleri olan kadın / flemenkoda müziğin etkisiyle kendinden geçilen an / tılsım  edit: söz verdiğim gibi bendeki Duende’nin şişesi. Torunlarıma miras bırakacağım :)

  • 3 Mart 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.
2 comments
  1. Ender said:

    Bulabildiniz mi parfümü? Ben de açık sarı olanı bulmakta sıkıntı yaşıyorum eşime hediye olarak almıştım Amerika’dan buradan tekrar almak istiyorum çok beğendi fakat bulamıyorum.

    • 3-4 ay önce bir yerde denk geldim ama inanın hatırlamıyorum. Siz tekrar sorunca nette bakındım ama denk gelmedim :(

Yorum ||| Comment

