Arşiv

Monthly Archives: Temmuz 2011

ekim_strawberry_indirim_kolaj

Bu yazıda Strawberry’nin yeni indiriminden alınası beş parfümü detaya inmeyerek kısaca anlatacağım. Resimdeki parfümlerin ve daha fazlasının şu an % 60 indirimde olduğunu belirtmekte fayda görüyorum. E mutluyuz haliyle :)

Liberte by Cacharel

Kendisinden detaylı bir şekilde surada bahsetmiştim. Açıklama yazmıyorum, fiyatı 46 TL.

L’Air Du Temps by Ninna Ricci

Kapağındaki öpüşen kuş figürüyle unutulmayan parfüm şişeleri arasında yer etmiş bu romantik parfüm içeriğinde bol çiçek, misk, sedir, sandal ağacı ve süsen var. 2008 Moda sürümü olarak üretilen etrafı yeşil kuş tüyleriyle kaplı yeşil şişenin fiyatı 55 TL.

Pour Une Femme De Caron by Caron

Bu kokuyu hiç denemedim fakat şişesine hayran oldum! Ters şekilde duran şişenin kapak kısmı bir kadın vücudu büstünün alt kısmını oluşturuyor. Sitede yazan notalara bakarsak hafif çiçek kokularıyla açılan tütsü ve gül ile yumuşak şekilde derinleşen Kabe samanı, misk, sandal ağacı ve kehribarla sıcaklaşan kadınsı ve zarif bir parfüm. Birgün mutlaka alacağım bu parfümün şu anki fiyatı 50 TL.

Armani Prive Collection Eclat De Jasmin by Giorgio Armani

Şipre ailesinden olan bu koku özgür ruhlu kadınların severek kullanacağı bir parfüm. Limon, bergamut, paçuli, vetiver ve pek tabii parfüme ismini veren Mısır yasemini ile her zaman kullanılabilecek bir parfüm. Şişesi ise asil bir renk üstüne kondurulmuş pudra rengi bir taşla asil ve özgür kadını çok başarılı anlatmış. Fiyatı 106 TL.

Eau Des Merveilles by Hermes

Ödüllü bir parfüm olan Eau Des Merveilles’in bu sınırlı üretim parfümü sitede de oldukça uygun fiyata. Birçok parfümün tersine açılıp tersine kapanan bu parfüm günlük kullanım için ideal. Fiyatı 98 TL.

  • 16 Ekim 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.

Herve Leger’i neredeyse herkes biliyor artık. Modayı takip eden yada en azından moda blogu okuyanlar o meşhur bandaj elbiseyle uzun süredir kendisinden haberdarken şimdi Avoncular diye tabir ettiğimiz kadınlar (yani çok çok büyük bir kesim) sayesinde neredeyse tüm kadınlar tanıyor kendisini. TV reklamlarını da gördük ve tanıyoruz artık.

Herve_Leger_Runway_Spring

Bırakın cazibe tüm benliğinizi sarsın derken hem elbiseye hem parfüme gönderme yapılmış ya ben buna bayıldım asıl. Avon parfümleri hakkında fikrimi daha önce söylemiştim. Elimde minik bir şişe testeri olan Herve Leger Femme EDP için kötü konuşamayacağım doğrusu.. Pudramsı, sıcak ve nazik bir koku. Sizi sardığı kesin. Sarıyor ama rahatsız etmiyor. Egzotik çiçeklere eşlik eden odunsu notalar yumuşaklık kazandırmış parfüme. Kimileri alacağı çiçek kokusundan eğlence bile duyabilir yani.. Sıcaklarda kullanımının doğru olmayacağını düşünüyorum ben yine de.. Nazik bir koku olsa bile.. Kullanacağım 3-5 Avon parfümünden biri Herve Leger Femme EDT. Erkek versiyonu olan Herve Leger Homme EDP için bir yorum yapmam mümkün değil zira katalogtaki koku birşeyler yazmam için yetersiz. Testerı da elimde yok malasef.

herve-leger-femme-homme

Elbise güzel, parfüm güzel. Daha ne olsun?

  • 4 Ekim 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.

tresor_in_love_6

Takip ettiğim yabancı parfüm sitelerinde görmüştüm Tresor’un son parfümü Tresor In Love’ı. Şişesiyle elbette aklımda kalmıştı. Siz şu sayfada gördüğünüzde eminim sizin de aklınızın bir köşesine yazılıverdi hemen. Neden acaba? Şişe asil ve narin duruyor bu bir. İkincisi pembe bir parfüm. Üçüncü unsur şişenin kapağıyla birleştiği noktaya iliştirilmiş ve “Ben en feminenim!” diye haykıran siyah saten gül :)

tresor_in_love_3

Kokusuna gelincee… Açıkçası beni pek de cezbetmedi. Sanırım şekerli ve şurubumsu bir koku almamdan dolayı parfümden. Kötü değil kesinlikle ve hatta orta ayar bir koku da değil, güzel ama “Vay be mükemmel!” demiyor insan kokladığında. Diyeni çıkar, ama bu grubun kalabalık olacağını sanmam.

tresor_in_love_1

Parfüm notaları aslında yabancısı olduğumuz kokular değil.

Üst notası; armut, nektarin ve bergamut.

Orta notası; Türk gülü esansı ve yasemin.

Alt notası; sedir ağacı ve misk.

Gördüğünüz gibi sakin, çiçekli, birazcık da fark yaratması için misk ve sedir ağacı. Biraz neşeli, hanım bir parfüm bu. Bu yüzden günün her saati her yerde kullanabilirsiniz bunu. Kimseyi rahatsız etmez, alacağınız tepki büyük ihtimal “Aa.. hoş bir kokuymuş, hımm.. güzel..” olur.

Ama iddiaya girerim tüm hatun kişiler bu şişeyi raflarında isteyecektir! :) Ben mesela 30 yada 50 ml alırım gibi geliyor belki birgün..

tresor_in_love_2

tresor_in_love__4

Reklam yüzü olan hanım kızımız Elettra Wiedemann. Feminen kadını; tüm kadınların erkeksi ve siyah giyindiği bir partide tütülü kabarık etekli, belinde güllü bir kemeri olan beyaz bir elbiseyle gayet iyi canlandırıyor. Tabi filmimizde feminen kadından anlayan esas abimiz de onu gözüne kestirmiş zaten, bir aşk filminin en romantik sahnesi gibi Paris’deki Studio Davout’da kaydedilmiş bir senfoni eşliğinde sülün gibi ilerliyorlar ve mutlu son! :)

tresor_in_love_5

  • 14 Eylül 2011 tarihli, eski blogtan yazımdır.

i see a city, i see people.. what’s a people? i see a man! :) It’s your chance… Take it! :) Chance.. By Chanel.. Take it! 

Bazı şanslı insanlar vardır “İşte benim parfümüm bu!” diyebilecekleri parfümleri bulabilirler.. Mesela benim yakın arkadaşım Ferda onlardan biri. Ben o hatunda kullandığı 2 parfümden başka parfüm düşünemiyorum. İmzası gibi kızın.. Buna ayrı bir gün deyinicem zaten. Bugün benim “İşte bu!” dediğim parfümde: Chance! 

Yıllar evvel birgün parfümeride mutlu mutlu gezinirken satıcı kız denetmişti. Elimin üstüne sıkarken giydiğim kot cekete de gelmiş. İnanırmısınız 3-4 hafta çıkmadı kokusu. Elimi kolumu sallıyorum hareket ediyorum koku hep burnumda.. Ölüp bittiğim bir kokuydu. Parfümeriye gidip para sayıp aldığım ilk parfümdür kendisi. Onun dışındaki parfümler ya hediye yada yurtdışından getirttiklerim uygun fiyata. Bunda fiyata falan bakmamıştım. Güzel maaş da alıyordum laf aramızda :P Neyse dağıttım konuyu.

chance_7

Çiçekli kokuların o sevimli ve çekici halini ve baharatlı kokuların zihinde illaki yer eden farklılığını düşünün. Bunların bir arada mükemmel bir uyumla karıştığını da! İşte Chance bu.. Mutlu mutlu ne güzel bir parfüm bu ya.. dersiniz ve tekrar kokladığınızda defalarca daha koklamak istersiniz çünkü baharat notalarını beyniniz almıştır artık ve bu cazibeden kurtulmanız imkansızdır (kokudaki herhangi bir detaya antipatiniz yada alerjiniz yoksa). Kesinlikle çarpıcı ve modern bir kokudur. Baharat notaları demem size buram buram ağır kokan Doğu kökenli parfümleri anımsatmasın. Fazla şehirli bir koku Chance. Ama diyorum ya bir farklılığı ve gizemi barındırıyor. Her an bir vasıta (o an aklına ne gelirse bir araba,uçak,otobüs,vapur..) atlayıp kendini mutlu ve huzurlu bir kasabaya köye atabilecek kadının kokusu. Hep söyledim söyleyeceğim, kişi karakterine uymayan kokuyu kullanmamalı. Chance, ensesine vur lokmasını al hatunların kesinlikle kullanmaması gereken bir koku. Uymaz yani.. Abes durur.

chance_6

Güçlü ve aklı başında kokular var. Örneklemek gerekirse Dior Addict yada Hypnotic Poison.. Yahut Davidoff Cool Water veya Givency Pi gibi.. Chance de onlardan…

Chance hakkında ekşi sözlükte öyle güzel yorumlar varki.. Burada olmalı zira parfümü çok iyi anlatıyor.

||| Dünyanın en saçma kıyafetini giyip cıksanız bile dışari, dünyanın en çekici hatunu yapmaya yeter insanı.earthangel

||| Bildiğin kadın kokusu. her notası ayrı hissettiriyor. hem kışkırtıcı hem de sakinleştirici.nunuca

||| Adamakıllı kendine bağlayan, alternatifi olmayan eşsiz parfüm.aquawoman

||| Jacques polge’un yarattığı, yoğun süsen (iris, belki zambak?) kokulu parfüm. bana vanilya kokusuna tahammül edilebileceğini (alt notası olmasına rağmen hiç yoğun değil, baskın koku üst nota süsen çiçeği), lavanta kadar hafif ama etkili başka bir bir koku daha olabileceğini gösteren mucize. bir kadın bu kokuyu giydiğinde; van gogh’un irises (les iris) tablosunu görür, mezarlık çiçeklerinin kokusunu duyarsınız, aklınızda olsun.ivan karamazov

||| Hani bir parfüm sıkarsınız sokağa çıkmadan önce. insanların kokunuzu içine çektiğini fark edersiniz. tanıdığınız kişilerle buluşursunuz. ne güzel kokuyorsun derler. kimisi dayanamaz parfümünüzün adını sorar. bildiniz mi bu hikayeyi? heh, işte bu hikayenin kahramanı bu parfümdür.miymiymiy

||| Bu sizin şansınız deneyin sloganı ile çıkmış iki yıl öncesinin kadın parfümü. bu parfümü bir erkeğe sıksanız o da kendini kadın gibi hisseder o kadar yani. çiçeksi kokular yayan dalında güzel kadınlar için parfümün içeriği: sümbül, süsen, yasemin, pembe meyve tanesi, sedir ağacı, beyaz misk, amber diye gidiyor…maryjane

||| Tanıdık kokuların farklı karışımlarından oluşturulmuş beklenmeyen bir bileşim parfüme eşsiz bir kişilik kazandırıyor.(Bu da derinmor sitesinden illaki eklemek istedim)

chance_8

Koku Tarifi?
Özet olarak, çiçekli, taze, alt notalarda baharatlı, canlı ve birçok farklı kokuyu uyum içinde çarpıcı olarak bir arada bulabileceğiniz bir koku.
Hangi zamanlarda kullanalım?
Gündüz kullanım için ideal. Ama ben her an kullanabilirim! İltimas geçtiğimi düşünebilirsiniz, çünkü bu benim kokum.. ;)
Hangi zamanlarda kullanmayalım?
Yok öyle bir zaman..
Kalıcılık?
Tende 1 gün rahat rahat, su sabun değmezse 1,5 gün kalıyor. Kıyafette ise sert kumaşlarda 3-4 hafta bile dayandığına ben şahit oldum.

  • 12 Eylül 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.

Flowerbomb_1

2005 yılında çıkardığı Flowerbomb parfümünün bu yıla kadar çeşitli varyasyonları gördük. Yanlış hatırlamıyorsam 5-6 adet. İşte yukarda resmini gördüğünüz cici de en sonuncusu.

Victor & Rolf denince bilenin aklına ilk bol dantelli kabarık ve enteresan kostümler gelir. En azından moda severlere en son bu şekilde ulaşmıştı kendisi. Moda ve parfüm sektörünün de birbirine paralel ilerlediğini düşünürsek (özellikle şişe tasarımı ve renkler konusunda) markanın, Flowerbomb şişesine tütü giydirmesinin sebebini hemencecik anlayabiliriz :)

Dünyada Ekim 2010’dan itibaren satışa sunulacak. Türkiye’ye ne zaman gelir, bilemem tabi..

FlowerBomb_Perfume

  • 12 Eylül 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.

Erkek kardeşim olmasa bu parfümden çok geç haberdar olurdum. Birkaç hafta önce beraber sinemaya gitmiştik. Çıkışta Boyner’e girip benim her zamanki parfüm çılgınlığıma dalmıştık -ki Alperen’in benden aşağı kalır yanı yoktur bu konuda- Ben Issey Miyake’nin limited edition bir parfümüne bakarken Alperen tamamen şişesine kapılarak Givenchy’nin yeni parfümü Play’e doğru uzandı. Bileğine sıktı ve daha 15 yaşında olan bir çocukta bile dehşet güzel koktu doğrusu.

Play_Justin_2

Biraz evvel twitterda da yazdım, bu akşam 12 dev adamın finale çıkması şerefine ilk erkek parfümü yazımı yazıyorum :) Aslında; kuruluşunun daha ikinci senesinde, 14 yıldır İzmir’de kimseye şampiyonluğu kaptırmayan Tevfik Fikret Lisesi voleybol takımını finale kadar gelip de, final maçında 2,5 saatlik bir maçla ezip geçip İzmir şampiyonu olan Yamanlar Koleji voleybol takımı oyuncusu erkek kardeşim sayesinde bu parfümü tanımam ve bu gece de yine bir spor şöleni sonrası bu parfümü yazmayı düşünmem oldukça manidar oldu :)

Givenchy_Play

Givenchy benim çok sevdiğim bir marka. Her türlü ürün grubunu çok başarılı buldum hep. Parfümleri sıradan değil, parfüm gibi parfümdür benim için.

Play’e gelince…

Üst notalarında; bergamut, acı portakal, mandalina ağacı ve greyfurt.

Orta notalarında; Haiti amirisi ağacı, karabiber ve cafeier çiçeği.

Alt Notalarında; vitiver ve paçuli var.

Play_1

Yani parfüm son derece dinamik ve derin. Kokladığınızda ilk önce 15 yaşındaki bir çocuğa bile yakışabileceğini düşündüğünüz meyvemsi kokuları alıyorsunuz, orta notalarla parfümün enerjisi ve dinamizmini hissetmemeniz mümkün değil. Ama en son notayı parfüm öyle bir ağır koyuyorki işte mükemmellik burada! Derin ve duygusal vitiver ve paçuli size güven veriyor. Şunu da rahatça söyleyebilirim, parfümü akılda tutan da bu derinlik. Hani unutulmaz parfümler vardır. Emin olun Play de onlardan biri olacak çok yakında. Oldukça yumuşak ama fazlasıyla çekici Play, hem kokusuyla hem şişesiyle modernizmi çağrıştırıyor insana. Bir şekilde vazgeçilmesi zor yani…

Play_Justin_1

Parfümün yüzü olarak Justin Timberlake seçilmiş. Bu sakın sizde, boy band tarzı bir parfüm olduğunu düşündürmesin Play’in. Çünkü kesinlikle öyle değil.

Parfümün burunları Emilie Coppermann ve Lucas Sieuzac. Özellikle E.Coppermann’in imza attığı çok iddialı parfümler de var (Carolina Herrera CH Man, Givenchy Amarige d’Amour, Paco Rabanne Black XS For Her, Van Cleef & Arpels Collection Extraordinaire Bois d’Iris gibi..)

Play_by_Roofizone

(picture via.roofizone)

Play’in aynı şişenin siyah renklisinden Play Intense adında daha yoğun olanı ve kadınlar için Play for Her parfümü de mevcut. Bu parfümü mutlaka deneyin, hiç olmadı parfümeride mutlaka bir şans verin.

Play_2

  • 11 eylül 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.

Güzel olan şeylere her hatun gibi benim de zaafım var. Biz seviyoruz işte soft, ışıltılı, şeffaf, pastel tonlarda, bazen vamp şeyleri.. Kıyafettir, parfümdür, makyajdır, narinliktir.. Allah  bizi de böyle yaratmış işte :) Allah’ım seni seviyorum herşey için ve beni böyle yarattığın için :) Belli bir süredir Victoria’s Secret’da Parfums Intimes adıyla dupduru güzelliği ile parfümler salınmakta. Bir Fransız parfümü olan Parfums Intimes, her ilerleyen günde de bu parfümün yelpazesi genişlemekte.. VS Türkiye’ye parfüm ve kozmetik göndermediği için kokularını bilmiyorum ama elbette tahmin ediyorum :)

Parfum Intimes Cashmere Vanilla Jasmine Eau de Parfum

Cashmere Vanilla Jasmine

Vanilya, mor orkide, erz ağacı ve kedi otunun yaseminle sıcak bir birleşimi. Yumuşacık diye tabir edilebilecek bir parfum.

Parfum Intimes Satin Rose de Mai Eau de Parfum

Satin Rose de Mai

Gül, hanımeli, pembe greyfurt ve mandalinanın cilt üzerinde saten gibi dalgalanması… Biraz çiçek biraz meyve kokusu alabiliriz gibi geliyor..

Parfum Intimes Silk Mandarin Santal Eau de Parfum

Silk Mandarin Santal

Çin mandalinası, Hindistan’dan nadir ve kıymetli sandal ağacı, mimoza, ballı misk ve beyaz ağaçlar.. Sıcak ve çiçeksi kokular bir arada kullanılmış. Notalarının yerlerine göre şaşırtabilecek bir koku olduğunu tahmin ediyorum.

Parfums Intimes Lace Orange Flower Eay de Parfum

Lace Orange Flower

Zarif ve parlak potakal çiçeği, Kuzey Afrika harmanları ve pembe greyfurtla birleştirilmiş bir Fransız parfümü..

Chiffon Peony Freesia Eau de Parfum

Chiffon Peony Freesia

Şakayık ve yumuşak çiçek kokuları, Güney Afrika’dan beyaz frezya, İtalyan bergamotu ve vanilya ile sıcak ve havadar, ince ve romantik bir parfüm.

Velvet Amber Blackberry Eau de Parfum

Velvet Amber Blackberry

Amber, kehribar, Fransız böğürtleni ile kadınsı ve sımsıcak bir koku.

  • 11 Eylül 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: