Idylle by Guerlain

Guerlain‘in bildiğim kadarıyla en son parfümü buydu, yani Idylle. Yanılıyorsam beni uyarın. 2010 kışında parfümeride denemiştim kendisini. Neyse parfüm hikayemden önce aslında size parfümün içeriği hakkında bilgi vereyim.

Idylle, aslında adı üstünde bir parfüm. Her ne kadar manası itibariyle google amcaya sorduğunuzda gerçek aşk demekse de bir anlamı da kır bahçesidir. Ve bu parfüm bildiğiniz kır çiçekleri geçidi yapıyor kokladığınızda ve size de saygıyla eğilmek kalıyor önünde sevsenizde sevmesinizde. Buna daha sonra gelicem :)

Floral şipre koku ailesinden olan parfümümüzün üst notalarını frezya, ahududu ve gül oluşturuyor. Orta notalarını ise yasemin, şakayık, zambak ve Bulgaristan gülü. Alt nota olaraksa misk ve paçuli.

idylle_7

Ben her zaman çiçekli kokuları sevdim. Ama sanırım sadece ve sadece çiçekten oluşan kokuları sevemiyorum pek. Zira bu kokuyu denemek için parfümeriye annemle gitmiştik. Annem parfüm sevmez bir kadındır. Başka bir ifadeyle 100 parfüm getir denet 2-3 tane anca beğenir. Bunlarda yüksek ihtimal saf çiçek kokuları olur. Ona hediye ettiğim onca parfüm arasından mesela Kenzo Flower’ı sevebilmişti anca.. Idylle’i denediğimizde ben yasemin kokusunu çok sevmeme rağmen aldığım çok yoğun çiçek kokusundan rahatsız oldum açıkçası. Yada parfümdeki başka herhangi bir notaydı beni rahatsız eden, şu an bilemiyorum. Ama annem çok beğendi. Bana biraz anne kokusu gibi gelmişti zaten Idylle.. Bilemiyorum.. Pek ısınamadığım parfümler hakkında çok kararsız yazdığımı takip edenler zaten biliyordur. Bu parfümü yazmamın sebebi; floral kokulardan hoşlananlar için kesinlikle denemeye değer bir parfüm olduğunu söylemek istemem. Benim EDP denediğimi, bunun çok daha yoğun olduğunu, ağır geldiğini düşünürseniz bir de parfümün EDT sini denemenizi ayrıca belirtirim.

Guerlain, Idylle için hazırladığı internet sitesinde parfümün burnu olan Thierry Wasser’in parfümü oluşturma aşamasının video ve fotoğraflarına yer vermiş. Sadece bu fotoğraflara bakmak bile parfümü ve hatta dünyanın tüm parfümlerini merak etmek için yeterli bence!

İsviçre doğumlu Wasser’in geçmişinde imza attığı parfümler arasında Dior Addict, Diesel Fuel For Life for Her varmış, araştırırken öğrendim. Ki bunlar da benim için çok özel parfümler arasında olup, yazacağım güzelliklerden bilginiz olsun. Bu adam iddialı parfümlere imza atmayı seviyor.

Parfümün losyonu, vücut kremi, duş jeli ve deodorantı da yan ürün olarak bulunmakta. Türkiye’de bu yan ürünlere her ne kadar tek ürün olarak ulaşamasak da internetten yada yılbaşı gibi zamanlarda kofre olarak temin edebilirsiniz.

idylle_1

Ve son olarak reklam filminde Fransız aktrist benim çok sevdiğim bir Frank Sinatra şarkısı mırıldanıyor; singing in the rain… Güzel sonbahar aylarına girmiş ve parfümleri sıcak yaz güneşi bizi boğmadan en net halleriyle koklayabilirken, durmadan koklayalım! :) Abartmadan sıkın ama, boca etmeyin ;)

idylle_6

idylle_5

idylle_2

idylle_3

idylle_4

  • 8 Eylül 2010 tarihli, eski blogtan yazımdır.

Yorum ||| Comment

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

